fredag 2 juli 2010

Senaste piffet.............

Nu är sommaren här.........., den underbara värmen har kommit, hoppas att det håller i sig ett tag nu, typ 6 veckor för då hinner jag ha semester.
Har 2 veckor kvar att kämpa på jobbet men tiden går så otroligt snabbt nu om dagarna, midsommarrean är i full gång och man har hela tiden att göra.

Har gjort en del piff här hemma.......... tog in min farmors gamla kogstol och klädde sitt dynan med ett gamalt örngott efter min underbara mor, på fönsterbrädan la jag en gammal bibel med mammas gamla pärlor på plus en söt liten bukett med prästkragar från gården:)

Satt in lite bilder även på mitt kök...........

Sedan nu i veckan var jag och barnen på liten mysig tripp till Sigtuna, åt våfflor och fikade god rabarber och blåbärspaj på Tant Brun, Var in i Butiken "Sigtuna Blommor" och fann två underbara hjärtan.....vita såklart, tyvärr var butiken "Underbara Ting" stängd pg a flytt...........hade hoppats så på att få shoppa loss lite där inne med det får bli nästa gång;))



En gammal bibel med mammas gamla pärlor



Min farmors gamla korgstol, sittdynan fick
mammas gamla örngott med spets
Blev en helt annan stol


Gårdens vackra prästkragar på vardagsrumsbordet
Underbart med sommar

Mitt favvohörn i köket


Köksbordet
Hjärtat mitt senaste inköp från Sigtuna Blommor



Som sagt så jobbar vi på fram till semestern i samma tempo som tidigare, rätt mycket med andra ord, men vi har hunnit med en helhelg till Kolmården där vi hade det helt underbart, herregud vad skönt det var att bara vara vi 4 på en tripp tillsammans. Barnen tyckte nog att "The African Spa" var roligast;)) Dom badade och badade..........slutade liksom aldrig;)))
Har lite andra kort från vår tripp till Sigtuna och Kolmården men dom sätter jag in vid ett annat tillfälle...........NU väntar sängen om man ska orka upp imorgon...........jobb hela dagen;)
Kram o Godnatt / Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar