måndag 3 maj 2010

Har börjat tina upp..........

......efter denna långa jobbiga vinter.........trodde vi skulle snöa in ett tag....och nu är vi redan inne i Maj......tänk hela 5 månader har snart redan gått på detta år......och allt kan bara bli bättre än vad det varit.......
Egentligen har väl inget direkt hänt dessa 5 månader mer än att vi jobbat en hel del både Peter och jag.
Har även varit på lite läkarbesök och hoppas på att finna svar snart på min värk som jag har framför allt i mina händer, men det verkar vara svårt;(

Alla födelsedagar har vi avverkat i vår familj........nu är det det bästa kvar.......VI får gå på kalas resten av året;) Har hunnit med min svågers 40 års fest åxå, ett riktigt roligt party med en massa folk man inte sett på evigheter;)
Vi firade först i Mars när Peter fyllde och sedan nu i April firades barnen och jag, mycket tårta och kakor blev det. Fick en underbar hushållspappershållare ifrån Different Design, kläder i mängder, vackert armband ifrån Pearls for Girls, digital fotoram, vackra tulpaner, påslakanset i gammal stil med virkad spets, en dag på Junibacken tillsammans med min svägerska och familj mm mm.........ja man kan säga att vi alla här hemma är bortskämda med alla dessa underbara gåvor.
Här kommer lite bilder från vårt firande;)


En del av familjen samlad runt fikabordet

Kakbuffén;)

Kalles 6 års tårta

Tuvas 6 årstårta

Tårtkalas

Tuva med sin tårta

Kalle blåser sina 6 ljus

Paketöppning

Så lik sin far man kan va;)

Tuva med sina fina presenter

Snart ska vi väl ta och öppna upp loppisen nu när säsongen startar, har väl lite drömmar att göra loppisen till en "fin" loppis med lite gobitar.....men först måste det rensas och fixas om det ska bli något sånt, mycket jobb på mitt riktiga jobb gör att man blir slut och inte orkar med loppislivet riktigt.......men med solen kommer väl insperationen och orken tillbaka.....ligger fortfarande i startgropen för detta loppis år........

Vi har utökat vår lilla 4 benta flock här hemma med 2 st underbart söta kanin flickor:) Rosa är en svart liten tjej och Skuttis är en grå/beige luden liten tös, barnen fick dom i 6 års present av oss, dom fick välja själv vilken dom ville ha på sin födelsedag. Rosa är Tuvas älskling och Skuttis är Kalles! Skuttis och Rosa alldeles nya

Tuva med sin älskling Rosa

Kalle med sin Skuttis


Återkommer snart hoppas jag, är en hel del på gång här hemma nu under maj, bl a ska Tuva kanske rida sin första dressyr tävling, mycket träning kommer behövas, t.o.m jag är nervös och tyvärr jobbar jag den dagen hon ska rida men kanske någon snäll skäl vill jobba åt mig????????Gårdsloppis ska annordnas här på gården under morsdagshelgen och en hel del jobb kommer även fortsätta i maj. Men jag lovar jag återkommer med mer bilder på allt som händer här i "Vita Drömmen i Klarbo"
Kram Malin

1 kommentar: