lördag 14 augusti 2010

Snart är semestern över.............

och jag känner att jag skulle behöva typ ett gäng till veckor ledig för att finna ro.........men det är bara att sätta igång i samma takt som innan semestern..........
Vi har tyvärr inte haft bästa semestervädret om man ser på sol och bad.......men som tur var inget regn i mängder i allafall, har kunnat vara ute nästan hela tiden.

Första veckan var vi hemma i huset och fixade........en hel del städning blev det mest för att skulle vara fint när man kom hem från vår lilla Hudik semester på 2 veckor
Vi hann med ett gäng loppisar......auktioner........lite bad...........träffat släckt och vänner.
Barnen älskar att vara i stugan, i grannhuset har dom en flicka och pojke åxå som dom lekte med typ hela tiden, ena stunden hade vi 4 barn och i nästa sekund inga barn alls;)))

Var även hos min älskade bror med sambo och alla deras djur i 3 dagar......vi åt och åt och åt. Vi åt precis som om vi aldrig sett mat och fika någongång............helt underbart!!!!! Vädret var med oss dessa dagar så vi kunde besöka en liten sjö där hundar och ungar kunde bada i:) Hann även med att åka till Ost kiosken och köpa oss en god bit Hälsingeostkaka med saftsås;))) Mumma!!!!!

Fick en hel del insperation av att se Hälsinglands underbara landskap och gårdar så jag har pysslat lite här hemma sista dagarna. Bilder finns att titta på längre ner;) Glasverandan är min brors, jag älskar att sitta ute på den och dricka kaffe och bara njuta...........

Nu ska vi bara njuta dom sista dagarna av semestern och ta vara på SOLEN som kom tillbaka, all tid ska tillbringas på vår egen gård och i poolen vi inhandlat;)
Loppisen har vi haft öppen hela veckan ochdet har inbringat lite extra i kassan..........

Idag har en gammal kär vän varit här med sin man och lilla dotter, god mat och fika blev det och imorgon kommer en annan god familj på besök.......har lovat dom blåbärspaj .........Gotti Gotti <3

Här nedan finns bara ett litet urval ur vårt semesteralbum............men ni kanske får en inblick hur vår semester varit;))

Nu om en vecka börjar barnen på förskoleklass........herregud vad tiden gått...........kommer få mer tid på mina lediga vardagar att finna lite ro och hitta mig själv igen........ska ta vara på dessa förmiddagar när dom är i skolan och ta långa härliga power walk promenader med Qelzo killen, kanske börja träna med Peter (eller inte ;))) ha ha) ja ja vi får se men loppisen kanske kan vara mer öppen bl a. Ja vi får se vad tiden utvisar men jag ska iallafall njuta.............

Tack för denna gång tills vi hörs igen

Kram Malin


Tuva o Kalle första kvällen i stugan,
nere vid hamnen och fiskar småfisk
Kalle fiskar i stora havet.......hoppas på havsöring.....

Jag och goa Tuva hoppas på napp......


Barnen på "sommar stranden" i Iggesund, Ankarmon

Ungarna skrattar åt Qelzo som simmar efter pinnar........


Badande barn i Bollnäs


Tvättning av cyklar pågår;)


Kalle vid Malnbaden i Hudiksvall


Tuva vid Malnbaden i Hudiksvall


En blöthund ;)


Tuva, Min älskade bror och Kalle går en
promenad i sjön

Underbara Fjäle


Glada barn vid sin pool hemma på gården


Mina tvättbrädor som äntligen blev vita



Ett gamalt fint örngott som jag sytt till en ljuspåse/lyckta



Mina gamla äppellådor som åxå äntligen blivit vita


En mindre ljuslyckta

Min brors underbara glasveranda

Love it!!!!!!!!!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar