fredag 9 oktober 2009

Fredagsmyyyyys med barnen

Sitter nu här i min underbara sköna soffa och har fredagsmys med mina små godingar, godis......ostbollar.....saft och Tigers Film......mysigt värre;))



Tyvärr ligger Qelzo gubben ute i hallen med tratt och en varande tass.....i över en vecka nu har han haft bandage och i måndags började han få antibiotika. Vi har tagit bort ena klon så nu är det bara pulpan som sticker fram.....aj aj aj......sedan har sporren på samma tass blivit infekterad.....

I lördags åkte jag och Peter på en Åbo kryssning med M/S Galaxy......fått resan av min underbara vän Mia, A hytt premium med dubbelsäng.....våning 9 kändes väldigt tryggt.
Blåst och regn var det så när vi kom till Värtahamnen var det in på närmsta toa för att fixa till håret snabbt innan det skulle förstöras för resten av kvällen......
Vi satte oss och tog 2 drinkar innan vi klev ombord.....en cider och en gammal hedlig RedBull Vodka....en liten nostalgi tripp till den tiden jag började träffa Peter. Som exakt är 12 år sedan nu. och det firades ordentligt på båten. Väl inne på båten svidas det om snabbt om för att sedan inta restaurangen där vi åt oxfilé med råstekt potatis ovh vitlökssmör plus en flaska rött............MUMS!!!
Efter middagen intog vi klubben Starlight och där tillbringade vi nästan hela kvällen...Peter spelade en hel del och vann sig en liten summa.....;) medans han spelade sprätte det som vanligt i mina ben när det är bra musik så jag var en hel del på dansgolvet, Da Buzz spelade HUR BRA SOM HELST men tyvärr spelade dom INTE Paradise,,,,,,trots att vi försökte få dom till det....möjligt att dom inte hörde vår bedjan...ha ha ha......
Ja och helt plötsligt var klockan 03:30 och Peter LURADE mig i säng......ha ha.....jag tvärsomnade.......
Dagen efter är ju som den alltid är när man haft en tok kul kväll;))
Tyvärr hade jag glömt kameran hemma,,,,,,,,,,,men det kanske var lika bra .......

Nä nu ska jag försöka avsluta denna dag med barnen;))
Just ja.,,,,,inget nytt i min inrednings värld;(((

Kram Malin

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Stackars Qelzo hoppas han kryar på sig. Det lät väldigt gott med ostbollar, mmmm.

    Här fanns det mycket att kika runt på, trevlig läsning.

    Ha en skön vecka!
    Hälsningar Sinnika

    SvaraRadera