söndag 6 september 2009

Inredningen......


har vekligenblivit åtsidosatt sista tiden......
men vad gör man när man ska försöka komma in i vardagen igen och men ser hur tiden bara rinner iväg till annat.....inhandling och planeraing av nya kläder, skor.....aktiviteternas tid är kommen mm mm. Man vill så mycket med allt och hinner inget så känns det just nu.

Barnen är inne i en UNDERBAR period nu när allt är NEEEJ,!!!!,,,,,,, SKA BARA......ja behöver jag säga mycket mer av det........jag blir oerhört trött och frustrerad av situatioen och tappar all insperation till annat.
Beundrar folk som kan brinna så för något och lägga ner hela sitt liv och energi på det som dom är intresserade av.......hur gör ni för att aldrig tappa det intresset .........
Men att ha två stycken 5 åringar hemma är inte det lättaste här i livet......två enormt starka viljor som ska övertyga deras mammas starka vilja och åsikt om saker och ting.......kan bara sluta på ett sätt .......diskutioner och gråt........bilden nedan visar hur trött man kan bli när MAMMA vann;)))



Vi ger upp.....mamma vann den här gången;)


Slutet på Augusti tog jag med mig mina små trollungar på en tripp upp till Hälsingeskogarna där jag hälsade på min bror Alex och hans tjej Mia och alla deras djur, hunden Olga, hela gänget med katter och hönorna. En skön helg men bara mys, god mat och dryck och en massa fika;)) Peter jobbade hela helgen så jag tänkte att vad sjutton nu måste jag passa på att åka..........var borta i 2 nätter. Resan upp tog sin lilla tid men utan diskutioner.......vi stannade ju på Mc Donalds;)))) Var otroligt trött men atolt när jag väl kom fram att jag klarat dessa ca 30 mil själv med barnen i bilen;)) Klapp på axeln till mig;)

På söndagen traskade vi en bra bit upp i skogen och kom till en sjö, Bolletjärn där vi grillade, badade, fiskade och hittade svamp. Gick hur bra som helst med barnen, det är ju så spännande när man är med morbror och moster;))) Händr ju grejjer som man inte gör annars;)



Kalle och Qelzo vid Bolletjärn i Bollnäs



Qelzo sucktar efter grillkorven;))


Ja så igår var det dags för Tuva att börja ridskola;) Som hon har längtat ...jag med;) Allt pyssel med kläder hit och dit, hennes nervositet inför lördagen som blandats med pirr och lite blyghet gjorde henne väldigt trött efteråt. även jag var jättetrött.
Men att se hennes lycka när hon fick se alla hästar och äntligen kom upp på hästryggen är obeskrivlig. Hon är yngst i sin grupp och den som "aldrig" ridit förr men hon travade för första gången mitt lilla hjärta och hon skrattade högt samtidigt som hon tycke det var lite läskigt. Hon pratar redan om att hon ska till ridskolan nästa vecka;)))
Snart börjar även Kalles Fotboll/Innebandy mm skola. Så nu ska vi börja ladda honom för det;)




Tuva och hästen Douglas som hon red på
Här är hon nog lycligast i världen;)



Mys med Douglas


Men Inredningen ja....det var ju det egentliga syftet med den här bloggen men som blev lite av en allt i allo sida men snart är det ju jul igen.....ehhhh...ja faktiskt och då ska det mysas till igen här hemma....lovar...

Kram Malin

1 kommentar:

  1. Så stolt hon ser ut din söta lilla Tuva där hon står vid hästen, sötis!!

    Tack Malin för att du blir glad för min skull. I oktober kommer han den lilla pralinen och jag är sååå lycklig.

    Kramar dig vännen
    // Kattie

    SvaraRadera