söndag 30 augusti 2009

Min älskade Qelzo

Känner att jag vill göra ett lite större inlägg om min underbara håriga och lurviga bernersennen kille Qelzo som är en helt underbar och go kille som betyder så otroligt mycket för mig, vardagen för honom och mig är härliga skogspromenader där han får rusa runt och leka hur han vill, vill han bara lunka så är det ok men andra dagar är det mer fart och då rusar han runt iskogen som en liten valp;) Under sommaren har han det jättejobbigt med värmen då han är en så otroligt pälsad berner man märker nu när det börjar bli svalare att det är mer liv i han igen.

Qelzo kom till oss när han var 15 månader, omplacerades pg a att hans tidigare husse och mattar skulle flytta utomlands, en vän till mig fick nys om det och tyckte att Qelzo skulle passa in i vårt liv eftersom min andra bernerkille Baltazar precis lämnat detta liv för att slippa en massa smärta;(((
Skrev en liten "berättelse" till Sennenhundbladet om hur det var att få och hur det gick till när vi fick Qelzo som jag har scannat in här på sidan. Det är bara att klicka upp och läsa, Bilder och mer att läsa finns på min hemsida http://www.qelzo.se/
Var ett tag sedan jag uppdaterade sidan men så är det när man kommit in i Bloggens värld och sätter tiden till den plus att mina underbara små barn tar en sådan kraft och energi ifrån mig just nu......finns det något som heter 5 års trots?????;))))
Men jag borde väl uppdatera sidan oftare folk glömmer väl bort oss annars;((

Att skaffa Q var det bästa jag kunde göra, vill inte leva ett liv utan hund, dom ger så mycket kärlek och behöver man komma iväg för att rensa skallen efter att ungarna nästan tagit slut på en så är man som en ny människa när man kommer in igen.

Den kärlek som jag känner för Qelzo är otrolig, han är den mest underbara hund man kan tänka sig för mig.....alla som har hund förstår vad jag menar och alla tycker att deras är den mest underbara....men Qelzo är bäst i min värld;))
Vad gör det egentligen att han drar in en massa grus eller ska jag säga vad gör det om han drar in en hel sandlåda när det är skitväder, vad gör det om han fäller ur en massa päls som skulle räcka till en hel kappa och vad gör det om det luktar lite hund i huset för mig gör det egentligen ingenting och varför bry sig vad andra tycker det är ju mitt val och mitt liv att leva med hund. Allt som är negativt med hund blir bara småsaker när man tänker på all kärlek och glädje den skänker till en varje dag.

Jag Älskar dig så min underbara Qelzo!!!!



Här är kommer en bildkavalkad på min älskade kille från vår semester i Hudiksvall;))

Qelzo i Fjäle, Enånger

Qelzo o Tuva



Gott med ben;)


Varmt är det men det svalkar bra i blåbärsriset


Titt ut


Underbart att vara vid vattnet men det smakade salt;)





Vackra jag;)


Det kommer någon därborta mamma....



Ljuvligt att ligga här.....



Tror jag rullar mig lite.......kliar så.........

Kram Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar