torsdag 8 december 2011

Tillbaka......

Hej det var verkligen längesedan jag var här...........Det finns anledningar till att jag inte har varit i bloggen på väldigt länge.......Total insperationsfattig och hösten bjöd på TBE med hjärnhinneinflamation......fortfarande hängig o svag men är helt klart på bättringsväg.
I 2 månader har jag jag varit hemma än så länge och hoppas på fortsatt sjukskrivning till efter jul. Sedan kanske börja lite försiktigt för att se hur mycket lilla jag o mitt huvud orkar med:(

Bifogar en länk till TBE och Borrelia föreningen: http://www.borrelia-tbe.se/

Detta är bland det värsta jag upplevt, var in på akuten vid 2 tillfällen och egentligen ville dom lägga in mig eftersom jag inte åt eller drack men det gick kräksjuka på sjukhuset så jag valde att ligga hemma och försöka kurera mig på bästa sätt men dom första veckorna är som ett töcken .....sov sov sov sov HELA dagarna när jag väl var uppe var huvudet som en stor smärt boll och vinglig ochn yrslig till tusen var jag. Sakta men säkert har jag tagit ett steg framåt för varje vecka men det är riktigt segdraget. Nu har ju inte jag fått den värsta sorten av Tbe men ändå det är hjärnan det handlar om så  det gäller att vara försiktig så att man inte får bestående men som tex huvudvärk, koncentrationssvårigheter  mm mm........resten av livet.
Tbe:n har fått mig att tänka otroligt mycket på allt och på det som är viktigt så nu ska jag försöka ändra lite på mitt sätt att leva och försöka börja slappna av mer och inte ha för höga krav på mig som jag annars har.

Barn och hem ska ju skötas fast man är sjuk o julen står för dörren......
Barnen har ju sina aktiviter som Ridning o Innebandy Tack gode Gud för min Älskade Peter "Love love love"

Som, sagt julen står för dörren o knackar på o jag känner lite stress "hur man ska hinna göra allt som man orkat förr" men det är bara att inse att det får bli en vanlig städning o inte STOOOOOOR JUL städning om ni förstår vad jag menar, julklappar får vi inhandla lite i taget, orkar inte ränna runt och stressa och det traditionella julbaket får dras ner liiiiite....brukar göra dubbla degar.,.....i år blir det bara en deg av varje;))). Skickar lite bilder på vad som är gjort;)

Julen ska firas här hemma i lugn & ro, orkar inte med tjo o stimm.....Längtar så att få se barnens förväntan och ögon när dom öppnar sina klappar;)

 


Vår adventsljusstake



Mitt bak & fika skafferi



Kakor vi inte kan vara utan på jul




Leilas Saffrans Biscotti


Mamma Synnöves "Läckra formar"


Pepparkaksbak på köpedeg....brukar göra egen.....



Enris i emaljkanna i hallen



Vita hyasinter i sockerkaksform



Tuva med STORA Lou Lou



Kalle i sitt esse i badhuset ;)

Jag ska från och med försöka finna mer insperation och försöka uppdatera här oftare.

Jag önskar Er alla en trevlig o mysig tid inför julen så återkommer jag när julen närmar sig ;)

Kram Malin







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar